- Úvod
- Reklamační řád
Kupující má právo v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy (zasláním oznámení o odstoupení od smlouvy) do 30 dnů od převzetí zboží, a to bez udání důvodů. Reklamační řád upřesňuje práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím při odstoupení od smlouvy či reklamace. Přesný postup pro odstoupení od smlouvy či reklamaci naleznete na stránce Reklamace.
1. Vznikne-li na zboží dodaném elektronickým obchodem Galaxiekamenu.cz reklamační důvod, může kupující uplatnit reklamaci telefonicky nebo pomocí reklamačního formuláře. Postup reklamace naleznete na stránce Reklamace.
2. Písemné oznámení o zjištěných závadách uplatňuje kupující na e-mailové adrese krasne.hracky@email.cz nebo telefonem. Oznámení o závadách musí obsahovat následující informace o kupujícím: celé jméno, adresu, telefonní číslo, e-mail (je-li k dispozici). Spotřebitel při uplatnění práva z vadného plnění musí prokázat, že danou věc zakoupil u prodávajícího (faktura).
3. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že věc nemá při převzetí vady. Nemá-li věc vlastnosti stanovené v paragrafu 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu poškozené součásti. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstanění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti, má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat, pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
4. Prodávající informuje kupujícího do tří pracovních dnů po obdržení oznámení o závadách o následném postupu řešení reklamace.
5. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z používání produktů, funkcí a škod vzniklých neodborným používáním, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi. Na vady tohoto druhu se nevztahuje případná poskytnutá záruka.
6. Reklamace v případě, že dojde ke ztrátě zásilky přepravcem, se řídí reklamačním řádem přepravce. Tj. reklamaci lze uplatnit až 30 dnů od odeslání zásilky. Poté běží reklamační lhůta 30 dní. Pokud je reklamačním řízením prokázáno, že došlo k ztrátě zásilky, jsou zákazníkovi na bankovní účet navráceny všechny finanční prostředky (cena zboží a zaplacené poštovné). Pokud se reklamačním řízením prokáže, že zásilka byla doručena zákazníkovi (jeho podpis na převzetí dobírky), nemá zákazník právo na navrácení finančních prostředků. Prosím pamatujte, že téměř všechny problémy je možné po vzájemné dohodě vyřešit.